T: 0900 - 66 4 4444 lokaal tarief   Neem contact met mij opNeem contact met mij op        YouTube Facebook Blogger Twitter
Skip Navigation Linkshuizenpartner.nl > huis verkopen > zo werkt het!

Zo werkt het

Wij leggen u hier graag in 3 hoofdstappen uit hoe een succesvolle verkoop met Huizenpartner.nl in zijn werk gaat.


Het Huizenpartner verkoopproces


Start mijn verkoop


 

Fase 1: Uw woning te koop zetten

1.
Meld u gratis aan
2. Maak foto’s en verkoopteksten voor uw persoonlijke website
3. Voer foto’s en teksten in en kies uw domeinnaam
4. Waardebepaling en gegevenscontrole van uw woning
5. Wij verzorgen uw woningpresentatie en website
6. U betaalt na 100% tevredenheid over de woningpresentatie; onze tevredenheidgarantie
7. Wij melden uw woning aan bij alle grote woningzoekers in Nederland
8. U ontvangt uw gekozen verkooppromotiemiddelen

 

1. Meld u gratis aan

Aanmelden gebeurt via Mijn Huizenpartner en is in alle gevallen vrij van kosten. U creëert uw eigen wachtwoord om later altijd opnieuw te kunnen inloggen onder Mijn Huizenpartner. U bevestigt uw aanmelding via e-mail. Daarna is het mogelijk om bijvoorbeeld uw gekozen domeinnaam direct vooraf te reserveren.

2. Maak foto’s en verkoopteksten voor uw persoonlijke website

Speciaal voor u hebben wij een handleiding geschreven die u ondersteunt bij het maken van de beste foto’s en pakkende teksten voor een snelle, succesvolle verkoop. In deze toolkit zijn eveneens tips opgenomen van een professionele woningstyliste, die u kunnen helpen in het verkoopklaar maken van uw woning.
Natuurlijk kunt u altijd inspiratie opdoen op één van de domeinnamen van verkopers die u voor gingen.

3. Voer foto’s en teksten in en kies uw domeinnaam

Indien uw foto's en teksten klaar zijn, voert u deze in onder Mijn Huizenpartner. Indien u dat gemakkelijker vindt, kunt u uw tekst en foto’s ook per e-mail opsturen naar info@huizenpartner.nl.

Het invoeren van gegevens in Mijn Huizenpartner is eenvoudig en doorloopt u in slechts 4 stappen:

1. Voer uw woninggegevens in en reserveer uw domeinnaam
2. Maak een keuze uit één van de twee verkooppakketten
3. Kruis naar wens additionele verkoopversnellers aan
4. Bevestig uw bestelling

4. Waardebepaling en gegevenscontrole van uw woning

Voor het bepalen van de waarde van uw woning, vindt u ons uitgebreide advies onder Veelgestelde vragen.
De vraagprijs van uw woning wordt altijd in overleg met onze verkoopspecialisten bepaald.

Indien u kiest voor onze verkooppakketten onder VBO garantie, bepalen onze of collega VBO makelaars de waarde van uw woning en geven wij u een vraagprijsadvies. Zo voorkomen we samen dat u een moeizame verkoopperiode tegemoet gaat, of juist geld op uw verkoop toelegt. Uiteraard worden alle woninggegevens geverifieerd en gecontroleerd. Kadasterstukken en plattegronden worden toegevoegd.

5. Wij verzorgen uw professionele woningpresentatie en website

Zodra uw woninggegevens compleet zijn optimaliseren wij binnen 2 werkdagen uw teksten en foto's op uw eigen domeinnaam. Hiervan krijgt u binnen die 2 werkdagen automatisch bericht per e-mail, alsook een begeleidende factuur. Uw eventuele wensen voor verbeteringen in het presentatievoorstel worden direct verwerkt door onze ontwerpers.

6. U betaalt na 100% tevredenheid over de woningpresentatie;
    onze tevredenheidgarantie

Pas na uw volledige goedkeuring van de verkooppresentatie van uw woning en uw eigen website, voldoet u ons het te betalen bedrag via bank of automatische machtiging. Dat betekent dus dat wij uw woningpresentatie direct opleveren voordat u betaalt, zodat u altijd kunt vertrouwen op onze gegarandeerde, professionele dienstverlening.
Nog dezelfde dag gaat uw woning officieel in de verkoop.

7. Wij melden uw woning aan bij alle grote woningzoekers in Nederland

Zodra de woning officieel in de verkoop is gegaan, melden wij uw woning premium aan bij álle onafhankelijke woningzoekers in Nederland.

Uw woning is tevens op Funda te vinden. Daarnaast zorgt DirectRaak™ ervoor dat uw woning altijd via uw domeinnaam optimaal te vinden is via Google.

8. U ontvangt uw gekozen verkooppromotiemiddelen

Maximaal drie dagen later ontvangt u per post het fraaie standaard Te Koop V-raambord – of u zet het om naar een ander bord voor in uw tuin of aan uw appartement – met daarop uw eigen domeinnaam en de eventueel door u bestelde verkoop promotiemiddelen. Andere middelen zoals een professioneel opgemaakte advertentie van uw woning worden u binnen enkele dagen per e-mail opgestuurd.


Start mijn verkoop

 

Fase 2: Uw woning staat te koop

1.
Tussentijdse aanpassingen
2. Persoonlijke bezoekers- en contactstatistieken
3. Inzet extra Verkoopversnellers™
4. Bezichtigingen
5. Onderhandelingen

 

1. Tussentijdse aanpassingen

Gedurende de verkoopperiode kunt u altijd uw gegevens aanpassen in Mijn Huizenpartner of de wijzigingen aan ons doorgeven per email of telefoon. Hieraan zijn geen extra kosten verbonden. Deze gewijzigde gegevens worden door ons actief doorgegeven aan alle woningzoekers. U bent dus altijd snel up-to-date zonder extra inspanning.

2. Persoonlijke bezoekers- en contactstatistieken

Op ieder moment gedurende uw verkoop heeft u inzicht in de status van uw woningverkoop door uitgebreide persoonlijke bezoekers- en contactstatistieken. Alle gegevens worden voor u geregistreerd onder Mijn Huizenpartner. Zo beschikt u over een essentieel verkooplogboek.
De contactaanvragen komen direct binnen op uw eigen e-mail adres. Dit adres is door ons afgeschermd tegen onjuist gebruik.

3. Inzet extra Verkoopversnellers™

Op basis van bijvoorbeeld informatie uit uw logboek, kunt u gedurende uw verkoop te allen tijde besluiten om additionele verkoop promotiemiddelen in te zetten via Mijn Huizenpartner, zoals extra advertenties en veel meer. Dat geldt eveneens voor ondersteunende diensten op het gebied van bijvoorbeeld verkoopstyling, onderhandeling en/of ondertekening van het voorlopige koopcontract. Let wel; afhankelijk van het door u gekozen verkooppakket vindt reeds ondersteuning in de ondertekening van de koopovereenkomst en de onderhandelingen plaats.

4. Bezichtigen

Als eigenaar kan niemand beter een potentiële koper rondleiden dan u zelf! Zorg voor een schoon opgeruimd huis en eventuele een kopie plattegrond van uw woning om aan de geïnteresseerde mee te geven. Naast de inhoudelijke informatie over uw woning, kunt u vertellen over de sfeer, activiteiten en de mogelijkhedene ontwikkelingen binnen uw directe woonomgeving. Dit biedt absolute meerwaarde ten opzichte van een makelaar in huis.

5. Onderhandelen

Wordt er een bod op uw woning gedaan, dan kunt u een tegenbod doen of door ons laten doen indien wij voor u onderhandelen. De onderhandelingen zijn dan begonnen.

Soms zullen kopers een optie willen nemen op uw huis. Gedurende de optietermijn hebben de geïnteresseerden het alleenrecht op het kopen van de woning. Er kan kan met meerdere mensen tegelijk onderhandeld worden, maar vanaf het moment dat er een tegenbod wordt gedaan, worden de andere geïnteresseerden beter even ‘in de wachtkamer gezet’, en wordt met deze partij eerst uitonderhandeld.


Start mijn verkoop

 

Fase 3: Uw woning is verkocht

1.
Ondertekening voorlopig koopcontract
2. Eigendomsoverdracht bij notaris
3. Opzeggen zonder extra kosten

 

1. Ondertekening voorlopig koopcontract

Als koper en verkoper het eens zijn over de belangrijkste zaken zoals prijs, datum van levering, ontbindende voorwaarden en eventuele overname van roerende zaken, kan het voorlopig koopcontract worden opgesteld. De Consumentenbond, NVM/VBO en Vereniging Eigen Huis hebben een algemeen goedgekeurd modelkoopcontract voor de verkoop gemaakt dat u via ons kunt aanvragen. Het opstellen van het koopcontract kunt u in de meeste gevallen gratis door de notaris laten doen. Wanneer u verkoopt onder een van de verkooppakketten onder VBO garantie, stellen wij het koopcontract altijd in NVM/VBO format voor u op.

Zet nu in Mijn Huizenpartner uw woning op 'Verkocht', of 'Verkocht onder voorbehoud, indien er bijvoorbeeld sprake is van nog 5 weken ontbindende voorwaarde financiering of anders.

2. Eigendomsoverdracht bij de notaris

De notaris wordt betaald met de kosten koper (k.k.) door de koper van uw woning. Hij stelt daarvoor de hypotheekakte en akte van levering (overdracht) op. De notaris is de enige partij die u écht nodig heeft voor verkoop van uw woning.
Pas door het tekenen van de overdrachtsakte en het inschrijven in de registers van het kadaster door de notaris wordt de koper officieel eigenaar van uw woning. Als de koopsom is voldaan, krijgt de koper de sleutel van uw 'oude' woning.

3. Opzeggen zonder extra kosten

U wilt de overeenkomst met ons na verkoop of tussentijds beëindigen? Geen probleem, dit kan direct. U heeft slechts één week opzegtermijn vóór afloop van elke maand - geteld als maand vanaf de startdatum van in verkoop gaan van uw woning. Hieraan zijn dus géén extra kosten verbonden, zoals in de makelaarswereld helaas veelvuldig het geval is.

U kunt opzeggen per telefoon of e-mail via info@huizenpartner.nl.
Opzeggen zonder extra kosten is één van onze zeven zekerheden.

 

Telefonische servicedesk

Bij onze verkoopspecialisten en gecertificeerde makelaars vindt u een klankbord en actief support voor elke fase van uw verkoopproces en rondom contracten. Het is een geruststelling dat u tijdens de onderhandeling met onze mensen overleg kunt plegen. Of dat onze makelaars voor u onderhandelen.

Ze zijn bereikbaar via telefoonnummer 0900 - 66 4 4444 (lokaal tarief). U kunt ook te rade gaan op deze website bij onze uitgebreide rubriek: 
Vragen en Contact > Veelgestelde vragen.


Start mijn verkoop


Wat kost het? (inclusief BTW, géén additionele kosten)

Pakket
eenmalig
Aktie
€ 0,-
Premium
€ 799,-*
Maandelijkse vergoeding** € 39,- € 0,-

* Gespreide betaling is mogelijk.

Meer informatie

E-mail: info@huizenpartner.nl of

neem contact met Team Huizenpartner op

 

Succesvol verkopen in een notendop

Succesvol verkopen in een notendop:
zorg dat u gezien en onthouden wordt!


 

 





Skip Navigation Linkshuizenpartner.nl > huis verkopen > zo werkt het!